Klantvriendelijke behandeling

Het was algemeen bekend. Je moet niet bij het overheidsloket zijn voor een klantvriendelijke behandeling. Maar als de ombudsman het schrijft, dan moet er echt iets aan de hand zijn.

En ja hoor het artikel is nog maar net van de pers of de reacties van de ambtenaren komen. Ik zou verwachten dat ze hun uiterste best zouden gaan doen. Maar nee hoor ze gaan van zich afbijten. Zij kunnen er niets aan doen. De politiek is de schuldige. Zij maakt de wetten te ingewikkeld.

O ja, daar hoor ik ze in Raarmeer ook over zeuren. De omgevingswet komt eraan. Dit is zo ingewikkeld dat kunnen de ambtenaren in Raarmeer niet alleen. Ze hebben geen zin, of ze zijn te dom of ze willen het niet. Dat blijft onduidelijk.

De hulp wordt gezocht bij de grote Buur. De wethouders hebben daar wel oren naar. Zo gezegd zo gedaan. Samenwerken en samen optrekken. Maar het samen heeft alleen betrekking op de ambtenaren. De inwoners worden daarbij even vergeten.

Er is echter buiten de waard gerekend. De raadslieden bij de grote Buur fluiten hun wethouder terug. Niets samenwerken. We gaan voor eigen gewin. Laat die lilliputters maar in hun sop gaarkoken. Wellicht kunnen we ze dan zonder slag op stoot opslokken.

Zal ik de proef op de som nemen? Ik ga op zoek naar het paardenloket. Wedden dat ze geen antwoord geven aan

Good Old Bles

Good old bles uitgelicht